Twisted Mind

"människor dör mot sin vilja, människor lever mot sin vilja"

Kategori: Känsligt

Läste lite random bloggar och fastnade vid just den här meningen:

"människor dör mot sin vilja, människor lever mot sin vilja"

Det låter så hemskt men det är sant. Varje dag dör männiksor som inte vill annat än leva, och varje dag begår fler och fler självmord - och många misslyckas. Varför är det såhär?

 

Hur kan man inte vilja leva?

Jag har varit med om en hel del i mitt liv och jag uppskattar varje dag jag får med mina barn, med min familj och jag har varit långt nere i skorna då jag kanske allra helst velat försvinna ut i tomma intet. Jag har varit tvungen att hitta mitt eget värde igen efter långa dippar. Jag har också varit nära ett par ggr. Både medvetet och genom olyckor.

 

Idag inser jag hur självisk man är som bara ger upp. Det finns så otroligt mycket at leva för. Om man bara väljer att se! VÄLJER är nyckelordet här, för det gör man. Alla har ett val. Du väljer hur du vill ta dig upp eller ner. Du väljer själv om du vill se saker positivt eller negativt.

 

Att se saker negativt går att vänja av sig. Allt handlar om inställning. Inställningen till livet, huruvida du ska ta lärdom eller vara bitter. Jag har vänner som tagit livet av sig och lyckats, jobbar även som mentalskötare så jag ser människor som kämpar varje dag för eller emot sig själva. Allt dom behöver är verktyg. Med de rätta verktygen kan man komma långt. Allt tar tid och det är inte lätt - men det är bara DU som kan avgöra hur du vill se på livet!

 

Det är bara DU som kan välja vad du fyller ditt liv med och vad du gör med det du har och får!

 

Jag önskar att jag kunde göra mycket mer för dom som mår dåligt, önskar att jag kunde ägna mitt liv till att berätta min historia för att ge verktyg till den som behöver. Varje gång jag ser hur jag påverkar någon positivt blir jag varm i hela kroppen. Jag blir lycklig när jag vet att jag bidragit med någonting även om det bara är en liten skitsak för mig. Det kan betyda hela världen för någon annan.

Det är vad jag väljer att ägna mitt liv åt. Glädja männiksor, försöka hjälpa dom hitta verktyg att må bättre, verktyg att ta sig vidare oavsett om det är kroniska sjukdomar eller krisreaktioner. Jag älskar mitt jobb! Jag har varit där själv - hur kan jag inte vilja göra skillnad?!

 

 

Obs. Bilden är stulen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: