Twisted Mind

Att sätta ord på ångest

Kategori: Psykos

Vart är jag?
Vart leder vägen jag går på? Det känns som jag går i cirklar, trampar på samma ställe.
Hur många gånger har inte vägen delat sig, vilken väg jag än väljer kommer jag tillbaka där jag började.
Hur gör jag för att ta mig ut? Skriker på hjälp, se mig!
Men det blir bara som ett dovt ljud, hör ni inte mig? Vart är jag?
Sätter mig ner och förstår, det kommer aldrig ta slut... så ensam...
Vart är alla? Jag kan inte se, hör inget, allt försvinner, instängd... får inte luft...
Hjälp mig försöker jag igen, men varför vänder ni er inte om? Hallå, se mig, jag är ju här, varför går ni bara förbi?
Jag inser till sist att jag finns inte, existerar inte, om ingen kan se mig, hur kan jag då finnas?
Lägger mig tillrätta i min lilla värld, ensam, kall, övergiven...
Ingen luft, ingen värme, ångesten kryper sig närmre, smyger sig på, lägger sig som en skugga över mig...
Jag somnar till slut in, känner frid, ro, fylls av en värme så underbar, känslan av lycka får mig att se upp, där står du!
En ängel
så vacker
ta mig med
jag är din!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: