Twisted Mind

Döden

Kategori: Känsligt

den gör sig påmind
sedan ca 6 månader tillbaka har världen förlorat 4 fina
alldeles för tidigt
det kanske var en tid där himlen behövde fylla fler platser
för att lämna åter nya fria själar

kanske är vår tid på jorden alldeles för kort
kanske är vår tid i himlen tidsbestämd
eller kanske vi har uppgifter på annat håll
alla får kanske en chans till

i livet efter
kanske får man en viss tid på jorden
för att komma hem igen och tala om vad man upplevt
återge alla fina kärleksfulla stunder
bearbeta alla hemskheter
och sprida alla lärdomar
kanske får man sedan en ny tid för att göra allt igen
med större visdom
göra om och göra rätt
lära sig på nytt

för att till slut uppnå nirvana
det vackra
kärleken



*Till dig:
Du var en fin man, är en fin man
jag minns dig med kärlek
och så förblir det
även om du själv inte reflekterat över det
så har du
just du, gjort mig många tjänster
mer än du själv insett
du har funnits
du har lyssnat

du var den enda som lyssnade
som konfronterade
som inte tvivlade
som trodde på mig
oss
och tog det på allvar
när alla andra valde att inte se
att inte reagera
du stannade
lyssnade
och stog upp för mig
för oss
när allt var som värst
i barndomen

till dig kunde vi alltid komma
vilken tid som helst
vilken dag som helst
du var alltid tillgänglig

nu finns du inte mer
inte som förut
men ändå överallt
jag hoppas du har det bra där du är
kära vän
du är värd all lycka
R.I.P

Kommentarer

  • Melissa - Livet i ett Fängelse! säger:

    ja tyvärr så finns de ju inget romatiskt med döden som filmvärlden vill få en att tro, döden är bara ensamt med sorg hur de än försvinner.

    Beklagar din sorg



    Svar:

    Vet inte vad jag ska säga, men vart riktigt glad när jag läste din kommentar så finns nog inte bra ord till det :)

    2012-03-01 | 00:19:59
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här: